Saturday, January 23, 2010

PENING!

Assalamualaikum...

bila cuti semesta bermula, internet pun tak ada. nasib badanlah. duduk kat rumah sepanjang cuti banyak buat aku berfikir.

hal family, member, diri sendiri. semuanya bercampur. bila semua dah bercampur tapi tak disuarakan, maka tension pun bermula... haishk. duduk kat rumah goyang kaki pun boleh tension ka???

there are just too many things in life that you cannot aspect. banyak sangat yang aku fikir dan banyak pengalaman yang mengguris hati. kalau ditimbang berat bersih hati aku ni, agaknya tinggal 1/10 aje kot.

dan bila dah terfikir pasal semua benda, hati aku ni bertambah risau. aduh... tak tenang hati! kalau ikutkan nak aje aku buat tak heran. tapi kita tak boleh lari dari masalah, kan? yang aku mampu buat ialah terima kerisauan aku dan berdoa supaya Allah memberi ketenangan.

takpe. hidup ini ialah kain putih. masalah jiwa dan raga ni adalah warna-warna. dan cara kita respon kepada masalah tu akan mencorakkan kain tu. macam pernah dengar jer kan...hehe

doakan semoga hati aku diberi ketenangan yer! amin....



p/s: maybe it's a wake up call for me

---x---

No comments: