Wednesday, July 2, 2008

ROCK N ROLL

ASSALAMUALAIKUM...

"semua lagu dier lagu sakit kepala..."

amboi... seronok benar akak ni mengomen koleksi lagu2 aku. benar, sesetengahnya dalam kategori rock dan mungkin juga metal. tapi aku punya alasan sendiri.

barangkali bagi sesetengah mereka beranggapan musik metal ini hanya akan merosakkan peribadi anak2 muda. yang aku maksudkan bukan BLACK METAL, tapi metal. lagu berunsurkan rock tapi lebih keras.

lagu2 nyanyian nightwish semestinya berunsurkan metal. tapi alunan lagu nya tak sekeras lagu metal yang biasa kita dengar. lagu fireflight bertajuk unbreakable sebenarnya punya nilai tersendiri. bukan lagu metal semata2. ader bisikan semangat terselit dalam lagu ini.

secara peribadinya, lagu2 metal ini memang berunsurkan emosi2 negatif. marah, dendam, kecewa, tekanan dan berbagai lagi. bagi aku, emosi negatif ini dapat disalurkan melalui lagu2 metal ini. mungkin juga mampu mengurangkan tekanan.

benar, ini hanya pandangan ku. tapi mereka yang tidak mendengar akan sentiasa menilai dengan pandangan mereka. nilai lagu bukan hanya pada nadanya, malah juga pada liriknya...


p/s: musik bukan sekadar musik.dengannya aku mencari semangat dan meluahkan perasaan...

p/s: now i know, i'm just another girl next door. but the thing is, it's sad because i get to know the truth from other person. coward...huh

---x---

6 comments:

Anonymous said...

aku pun kureng suka lagu rock2 camni.. tak best. wat saket pale je. lgpn dak2 zmn skng dgr lagu bknnye phm lirik pn..cam aku..haha ni nk promot lagu maroon5.. best dgr, tak saket pale. haha no offense

nuZoul said...

hahaha...ko mmg sengal. ala beser la.aku dulu pon x ske sgt lg2 metal.tp ader org intro kat aku, tu yg addicted sket tu.

taper2..org cam aku jer kot yg paham.huhu...

satu g, aku xmnt sgt maroon 5.hahahaha
no offense ek!

Saphuan Awang said...

Gila ah... ko layan metal ek? Aku ingatkan ko layan Britney Spears or Madonna ke...

nuZoul said...

haha..ko mmg sengal.
tu la sbb nyer ader pepatah kater never judge a book by its cover.
aku layan jer sumer...

beLLe said...

otai syal ko nuzul~
huahaha

nuZoul said...

haha..
skali skaler.per slhnyer..hehe