Sunday, July 19, 2009

details in the fabric

ASSALAMUALAIKUM...

it's been one of those toughest days of my life. susah nak ceritakan kat orang lain. sebab disebalik apa yang aku simpan adalah rahsia orang lain.

dalam masa yang sama, aku terdengar satu lagu ni. details in the fabric, nyanyian jason mraz dan james morrison. lagu ni memang kene dengan aku. "hold your own, know your name, and go your own way". that's what i always do...

tapi apa yang paling aku tersentuh dengan lagu ni ialah rangkap ni:

"if it's a broken part, replace it

if it's a broken arm, then brace it
if it's a broken heart then face it"


If it's a broken heart then face it. tulah kata semangat yang aku pegang buat masa ni. hidup kita takkan pernah adil. memang susah, tapi kita kene teruskan juga. life goes on, right?

dalam masa ni, aku baru tersedar yang aku rupanya sedang rindukan seseorang. seseorang yang dulu aku selalu bermanja. baru aku tahu selama ini aku dah jadikan dia sebagai tempat bergantung. i never thought i miss her so much.

she's close yet so far. she's in front of my eyes but it's just so hard to reach. aku rindu nak bermanja dengan dia. aku nak tempat bergantung tu. at least just a shoulder to lean on. aku tahu aku kene kuat. tapi kadang2 you fall for something even bigger. buat masa sekarang aku masih mencari kekuatan. cuba bertahan dan terus bertahan.

apa2 pun, teruskan kebergantungan dengan-Nya. semoga beban ini akan berkurangan.



p/s: mntk maaf byk2, it's a bit gloomy...

p/s: selalu lambat bab2 nih. haishk... ssh la cmni "__"

---x---

4 comments:

amad said...

igtkn ko rindu ak.. smpailah ko tulis "her".. hehehe

nuZoul said...

sengal seiyh...kalu aku rindu ko mesti ko xley tdo.hahahaha

syima said...

nuzul, rindu ak ke? jom gi monggek. hahaha

nuZoul said...

haha..malangnya bukan kamooo...hoho