Friday, September 17, 2010

CUACA FORD [week15; day5]

Assalamualaikum...

okeh, hari ni agak penat. setelah berpenat lelah ke sana ke mari akhirnya boleh jugak duduk atas kerusi ofis yang tak empuk mana nih.

hari ni kali pertama jejak kaki kat Duta Indonesia. buat apa? apply visa untuk jelajah Indonesia. hehe.. bukannya bercuti pun. pergi atas urusan kerja. bak kata SV aku, Dr Iain Paton, "get ready to work!". kalau kene ganyang duk buat kerja nasiblah. tapi at least better daripada duduk goyang kaki makan gaji buta.

sampai ofis, encik Shahrul, one of the admin bagi tahu aku kene pergi Duta Indonesia hantar borang apply visa. dalam hati aku, aaaaa sudah! kene pergi duta sendiri. dah tak tahu mana jadahnya tempat tuh. gugel punye gugel, jumpa lah kat jalan tun razak. check jap, ada LRT atau Monorail terdekat? tak ada. alamak. tak pe, teksi berlambak kat tepi jalan tuh. ambil jerlah. boleh claim kot!

yang jadi masalah, passport pulak tertinggal kat rumah. terpaksa lah buat marathon balik rumah kemudian rush ke KLCC balik. kat KLCC ambil teksi ke Duta Indonesia. penat aku jalan laju laju. selaju boleh dah aku jalan tuh. sampai berpeluh habis. orang lain tengah kesejukan sebab hujan aku pulak kepanasan sebab dah eksesais tadi. haha. cam lawak pun ada.

sampai kat Duta Indonesia, aku pun tak tahu mana nak tuju. masuk jerlah. pakat redah je. nasib baik diorang yang kerja kat duta ni baik2. takde lah aku kene marah ke apa. mula mula salah ambil kaunter. takpe, jalan lagi cari kaunter tapi sesat lak. entah ofis mana entah aku sampai. keluar balik jalan lagi. nasib baik jumpa. selamatlah aku. tapi dapat giliran angka 39. giliran sekarang? baru 8! sabar jelah...

tunggu punya tunggu, sampai lah giliran aku. tapi nak sampai ke nombor 39 tu sakit kepala la pulak. adeiyh... rasa macam nak tidur je. nak hantar borang tu sekejap je. tunggu je yang lama. tak pe, pengalaman masuk embassy orang, setelkan dokument travel. bukan selalu buat pun. yang paling penting, aku buat sendiri!

sudah hantar tengok jam dah pukul 12. haaaaa, lunch terus lah. roger budak2 KLCC, kata terakhir, makan kat BK. boleh sajer... tapi macam biasa, kalau pergi fast food aku telan air dan fries je. berger jadi dinner. hoho

nanti kol 4 nak kene pergi sana lagi, ambil visa yang sudah siap. lepas tuh just get ready untuk fly ke Jakarta! haha. tak sabar. tapi nervous gak. yerlah. dah la 1st time, sorang2 lak tuh. konon nak adventure, nah ambil kau. dah kene pergi Jakarta sorang2. tak cukup ngan nervous, boleh pulak SV aku tambah pressure cakap nk kene present gas lift design lah, demo lah, apa lah. adeiyh, memang kene dera ke apa nih?

apa pun, redah saja. insyaAllah, sampai lah tuh. harap2 semua berjalan lancar. amin~~~

i'm a survivor. i can always make it on my own. ;)


p/s: if u dont find me first, i might be missing for 2 weeks. i'm sorry but i'm almost done.

p/s: hepi besday buat SYIMA n sv aku, dr IAIN PATON... hehe

2 comments:

Anis said...

bestnya boleh peg berjalan.

take care ye nuzul!

nuZoul said...

thnx! ;P