Monday, October 8, 2007

SURAT CINTAku kepada KEKASIHku

salam...


haih....
annie cakap aku dah pandai bergaya.
benar?
tak adalah...biasa2 ajer. aku memang nk pakai macam ni.
cuma,
for all this while aku segan
dan apa yang aku pakai
adalah sebab aku nk pakai.bukan untuk saper2
pakai dengan niat nak tutup aurat.
moga2 Kau terima niat aku ni..

mungkin bila org lain perhatikan aku..
mereka akan cakap aku ni jenis yang happy go lucky
yup...dah betul la tu..
akan tetapi, Kau lebih mengetahui..
jauh di sudut hati aku, kesedihan itu menggamit perasaan
di sudut hati yg paling jauh
sribu kesedihan berpesta
tanpa ada penjelasan yang kukuh

perasaan aku memang bermusim...
tapi kukira di bulan mulia ni
bulan Ramadhan,
lebih banyak mendekatkan aku dengan Mu
Kekasihku, berikan cahaya petunjuk Mu kepada aku
berikan kekuatan untuk menghadapi kesedihan ini
berikan aku ilham
untuk melupakan keruh perasaan itu,mekipun hanya untuk seketika cuma

entah mengapa hati ini mudah skali berendam dengan perasaan muram itu
entah mengapa mudah skali aku tewas
kpd perasaan negatifku itu

optimistik!
ya...optimistik!
tapi, kesedihan itu tetap akan ada
kerana ia ibarat pisau yang membelah kulit
walaupun luka di kulit sembuh
namun parutnya jelas kelihatan


p/s: Kekasihku, aku pohon agar diriku diberi hidayah. maaf, kiranya kasih sayang ku takkan setaraf kasih syang Kekasih Mu yang mulia itu..

No comments: