Thursday, January 20, 2011

tanpa kata selamat, tanpa bukti fizikal. yang dibawa adalah tanda tanya. dan yang diyakinkan sentiasa di bawah paras minima.

Assalamualaikum...

rehat seminggu lepas habis intern. Alhamdulillah, final report pun dah setel. tinggal nak dibukukan dengan hard cover aje.

perasaan habis intern? kalau beberape bulan yang lepas, mestilah jawapan aku sangat seronok! tapi sekarang lain pulak jadinya. sedih? gembira? entah, aku pun tak tahu.

tapi yang pasti, intern aku memang penuh cabaran. bukan aku sorang, ada jugak yang lain. dan bukan semua enjoy internkan? ada yang seronok tanak habis intern. ada yang tak sabar nak habis intern. dan ramai yang lega lepas final presentation.

malangnya, aku tak ada apa-apa perasaan. gembira ke, sedih ke, marah ke...

kalau cakap pasal intern mesti ingat kat 3 perkara. sv, rumah sewa dan family. intern, intern... pelik betullah. apa dah jadi dengan intern aku sebenarnya?

bila kat rumah ni, rasa lapang sikit. sebab yang buat tertanya ada depan mata. kalau nak tolong senang. ada masalah ke apa ke. puas hati sebab boleh masuk campur. kalau tak mengelamun sampai ke UK pun tak sudah.

esok malam naik bas ke KL. esoknya tengah hari pergi UTP insyaAllah. bila fikir-fikir, aku dan mak aku ada persamaan, yerlah kata anak beranak. kadang-kadang kitorang tak ada jalan untuk selesaikan masalah depan mata. tapi teruskan aje. sebab nanti, mesti ada jalan untuk setiap masalah. kita cuma perlu bersabar dan teruskan perjalanan.

teringat time pergi jakarta sengsorang. dalam hati, takut teramat! pergi duta indonesia kat KL pun dah cuak semacam, inikan tempat orang. dah la first time. jujurnya, aku takut yang teramat. tuhan je lah yang tahu betapa cuaknya hati aku. tapi buat-buat berani depan orang terutamanya mak sendiri sebab tanak dia risau. banyak benda aku tak tahu nak buat, nak pergi mana.

but i convinced myself, " i'll make it. i'll be ok. i'll find my way. "

and i'll keep doing that at least until i know i'm home.


p/s: 500gb of extra memory and 6 fererro rocher. i'll hold it close. tnx :)