Tuesday, June 22, 2010

CUACA FORD; everyday sickness

Assalamualaikum...

hari ni sampai ofis macam semalam gak, macam hari nak ke UTP. 7.30 pagi. huhu... rasanya hari2 berikutnya macam ni juga lah. tak apa. mungkin setengah orang suka sampai tepat pada waktunya. tapi aku lebih suka sampai awal. biar aku yang menunggu, jangan ditunggu.

hari2 pergi kerja naik lrt. yang jadi juadah santapan mata di pagi hari adalah muka2 mengantuk yang masih rindukan katil dan bantal di rumah. rasa macam nak tergelak pun ada. tapi hakikatnya, bila hari2 menjalani rutin yang sama minda kita jadi lesu.

aku bersyukur sebab hari2 kalu nk cepat mesti keluar awal2 pagi. seawal 6.50 pagi meski pun sampai di pejabat pukul 7.30. dan sebelum naik lrt mesti jalan dengan hayunan pantas selama 15 minit. cukup lah rasanya untuk memanaskan badan sebelum memulakan hari baru di pejabat.

dan kalau dalam perjalanan pulang, yang menjadi santapan aku adalah muka2 mengantuk yang penat dan rindukan belaian mesra katil dan sentuhan lembut bantal. memang aku tak nafikan rutin hari2 memang bosan dan lama2 badan jadi lesu, tak bermaya.

aku kira wajar bagi mereka untuk mencari satu rentak yang mampu menaikkan semula semangat mereka. pagi2 hari dah tunjuk muka mengantuk, macam mana nak naikkan prestasi diri?

memang payah untuk menjadi di luar kebiasaan. walau bagaimanapun, kita harus mencuba untuk mencari satu kunci kepada rasa tenang dan bahagia. tak salahkan kalau pagi2 senyum manis dan berwajah tenang? kita harus "hidup" untuk hidup. memang dah macam mayat hidup. jasad di situ tapi hati dan akal fikirannya bukan di situ.

mungkin senang untuk berbicara tapi sukar sekali untuk melaksanakannya. aku juga tak nafikan mungkin perkara yang sama akan berlaku pada aku. pun begitu, aku berharap agar aku tak hilang punca dan terus cuba untuk bersemangat.

buat masa sekarang, ayuh terus bersemangat memulakan hari baru!


p/s: stay cool. i'm waiting

No comments: