Thursday, June 24, 2010

CUACA FORD; sardin lrt

Assalamualaikum...

hmmm... hari ni lewat sikit daripada biasa. ada sedikit rasa tak puas hati dengan diri sendiri. yerlah, nak bangun pagi tadi pun rasa malas.

masa dalam lrt tadi, kat stesen jeletek rasanya, sorang budak lelaki masuk kot celah kanan aku, sorang laki masuk kot celah kiri aku. serentak pulak tuh. aku terkedu jap. nk pusing kiri ker kanan. last2 dua2 tolak aku ke belakang. nasib baiklah aku duk galas beg. jadilah kusyen bagi halang aku tindih sesaper.

teringat lak aku masa naik lrt skali tu. aku diri betul2 depan pintu. memang obvious dah penuh. sampailah kat satu stesen ni. ada sorang perempuan, mulut kumat kamit cakap something. aku ada dengar sikit. macam "cepat2. aku nk cepat sampai". kurang lebih camtulah.

pastu punyalah tegar dia ni nak jugak masuk. gigihnya dia, sampai tolak semua orang kat dalam lrt tu. tak kira lah muat ke tak, janji dia dapat masuk. aduh akak... kok ye pon nk cepat toksah lah tolak sampai macam tu. kitorang dah masuk dulu, hormatlah sikit. bagi masa kitorang masuk dalam bagi ruang. ni tak. gi rempuh je. ingat kitorang pin bowling ke per? sakit tau.

itulah, nak cepat pun beringatlah. bukan dia sorang aje nak cepat. yang lain pun sama. dah tau nak cepat, keluarlah awal. hormatlah sikit orang lain. lrt tu bukannya untuk dia sorang je.

ingat, nak orang hormat kita kenelah hormat orang lain dulu.



p/s: hari2 sengsorang jer kat umah.. bosan kot!

2 comments:

Unknown said...

hoho...
tu baru sempit lrt,
x usha sempit komuter lg.
laaagii ganas.
hoho~~

nuZoul said...

haha...
tanak2...
sempit2 ni rase semak sangat. kalaulah bole balik kol 8 aku sanggup jer. tapi sbb faktor safety, nk tanak belasah jer la~~