Thursday, November 19, 2009

Trip GENTING

Assalamualaikum...

hehe. baru balik dari genting. mengantuklah juga. tapi semangat nak bercerita pasal trip ni. paper last aku hari rabu. bunyi aja 3 paper. tapi jawapan apalah aku goreng. tensionlah juga. ditambah dengan tension sebelum final paper, lagilah tak sabar nak pergi genting. nak lepas semua tension.


dalam perjalanan aku dah plan nak fikir
semua benda-benda yang meyumbang kepada tension aku; hatta yang aku rasa masa 1st year pun, sambil naik thrill ride yang ada kat genting. supaya aku boleh menjerit sekuat hati dan lepaskan semua sekali. tapi senang cerita objektif aku ialah nak menghilangkan suara dengan menjerit sekuat hati. hehe~~

dalam kereta kabel. kene marah dengan devina sebab berdiri dalam kereta kabel. lalalala~~~

sampai kat genting rasa kecewa sebab kebany
akan ride ditutup. 1st game aku main, Pirate Ship. jerit main-main sebab tak thrill mana pun. 2nd game, Bumper Car. seronok walaupun ditarget sebagai subjek untuk dilanggar. hehe. 3rd game, Rock Climbing. oh, tengok je. tak jadi sebab ramai orang tengah tunggu turn.

kanak-kanak riang masa main Fying Jumbo. haha

4th game, 4D animation. seronok sebab thrill. tapi tak cukup thrill untuk menjerit. 5th game; Pirate Train. rumah hantu yang hampeh. jerit sebab tak puas hati takde sebab nak jerit. 6th game, Flying Jumbo. saja-saja naik sebab nak membuang masa. 7th game; Cyclone. jerit! sekuat hati. yes. 8th game; Corkscrew. jerit lagi! sekuat hati lagi! double yes. yeah~~

awal-awal tu ingatkan dah tak tercapai objektif aku. di saat-saat akhir, dapat juga naik ride. dapat aku menjerit sekuat hati. tapi sedikit terkilan sebab tak dapat penuhkan top 5 thrill ride diorang. terutamanya Spaceshot. objektif aku agak tercapai. kurangnya sebab aku tak sempat nak menjerit sambil membuang tension memori yang menyakitkan hati. huhu.

permandangan masa perjalanan balik.

dalam perjalanan balik aku asyik teringat masa kitorang melepak-lepak kat genting tadi. asyik tersengih-sengih dan tersenyum-senyum sorang-sorang. nasib baik Devina yang duduk sebelah aku tak perasan. hehe. dalam masa yang sama, aku terfikir satu perkara. aku suka buat sesuatu yang mencabar macam main Corkscrew. jadi, kenapa aku tak ambil semua masalah dalam hidup aku sebagai cabaran? selalunya aku tak nak ada masalah dalam hidup. biar senang tak payah susah hati nak fikir masalah. rasanya sekarang masanya aku ubah persepesi tu. sikit-sikit. insyaAllah.

dengan sesi menjerit tu aku berharap aku boleh teruskan hidup dengan permulaan baru. a fresh start. tak bermaksud aku nak lupakan semua benda tu. cuma meneruskan perjalanan hidup tanpa terganggu dengan masa lampau. tanpa terikat dengan benda tu atau berdendam deng
an orang.

sebahagian yang melepak bersama aku. makan sweet potato terasa sangat sedap memandangkan cuaca SANGATLAH sejuuuuk.

terima kasih kepada yang melepak dengan aku tadi. serius seronok. harap-harap boleh lagi lepak macam tu dengan korang. dan semestinya, aku nak pergi lagi genting atau theme park yang lain. nak cuba semua thrill game.

terima kasih juga di atas pertalian itu. if i were to give you guys up, i'll be crying to myself.

dan aku masih tersenyum. selebar senyuman orang utan ni.


p/s: a fresh start about everything. tp maybe pintu tu xberubah.

p/s: aku akan ingat sampai bile2. :)

---x---

6 comments:

Unknown said...

aku first...
hahaha...

trip yg best...
walaopun agak kecewa awal2...
huhu~~

nuZoul said...

haha..ces aku ingat ko da tdo.
da2. g tdo!

shinichi said...

pergh isyad ke baju hijau oo
terbaek!!

shesyiro said...

hahaha...yer r tuh.irsyad r tuh.
gagaga

eh lame dok dgr citer!

Unknown said...

kanak2 riang??ak matured da kot..hahaha..

nuZoul said...

o0o0o..matured pun naek flying jumbo eh. hakhak